Vedeli ste, že ak zavoláte na tiesňovú linku 155, automaticky k Vám nevyšleme záchranárov? Vždy je rozhodujúci zdravotný stav pacienta. Ak zdravotnícky operátor sériou otázok zistí, že stav si vyžaduje zásah posádky, vysiela ju na pomoc ešte počas hovoru. Ale, ak si zdravotný stav nevyžaduje vyslanie záchranárov, operátor pomôže inak. Poradí, nasmeruje, odporučí ďalšie kroky.

Žiaľ, často sa tento postup stretáva s nevôľou niektorých volajúcich, ktorí nechápu, prečo k nim sanitka nepríde, alebo im operátor dokonca odporučí použiť vlastné auto a ísť k lekárovi. Preto nás nesmierne potešilo poďakovanie, ktoré prišlo od volajúceho pre operátorku Krajského operačného strediska v Nitre Soňu Schmiesterovú.

Touto cestou by som vám chcel poďakovať za to, ako sa staráte. Klobúk dolu. Konkrétne dnes som volal na 155 v Nitre. Ústretový prístup a perfektné poradenstvo cez telefón, nakoniec sme situáciu vyriešili bez pomoci záchrannej služby. Ja som tiež zamestnanec v nemocnici a viem, že dnešná doba je ťažká, ale veľmi si cením prístup na operačnom stredisku.

Prajem všetko dobré, vážim si vás veľmi

s pozdravom Roman