Podávanie a vybavovanie Sťažností podľa zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov sa riadi smernicou Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR, Smernica o vybavovaní sťažností, podnetov, dožiadaní a zákonom č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov.

Žiadosť je možné podať:

 

Písomne poštou na adresu:

Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby Slovenskej republiky

Trnavská cesta 8/A

820 05 Bratislava 25

P.O. BOX 93

v tom prípade musí obsahovať vlastnoručný podpis sťažovateľa

 

Elektronicky na adresu:

staznosti@155.sk

v tom prípade musí byť sťažovateľom autorizovaná podľa osobitného predpisu (§ 23 ods. 1 zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona číslo 273/2015 Z. z.), to neplatí ak sťažnosť bola odoslaná prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autorizáciu sťažovateľa.

 

Osobne:

na sekretariáte riaditeľa OS ZZS SR v dňoch pondelok – piatok v čase od 8:00 – 15:00
na podateľni OS ZZS SR v dňoch pondelok – piatok v čase od 8:00 – 14:00

v písomnej forme

 

Faxom:

tel. č.: +421 2 6820 7355

 

Elektronicky cez UPVS

 

Náležitosti písomnej sťažnosti:

–   meno a priezvisko sťažovateľa

–   adresa trvalého pobytu, alebo prechodného pobytu sťažovateľa

–   pri právnickej osobe názov, sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať

–   podpis sťažovateľa

 

Sťažnosť musí byť podaná v úradnom jazyku.

Anonymné sťažnosti sa neriešia.

Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Zo žiadosti musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa sťažovateľ domáha.

Ak si sťažovateľ zvolí zástupcu, ktorý v jeho mene podáva sťažnosť, súčasťou sťažnosti musí byť úradne osvedčené splnomocnenie zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti.

Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR je povinné utajiť totožnosť sťažovateľa ak sťažovateľ požiada o utajenie, alebo ak je to v záujme vybavenia sťažnosti.

Lehota na vybavenie sťažnosti:

Lehota na vybavenie sťažnosti začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni doručenia písomného potvrdenia.

Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR je povinné sťažnosť vybaviť do 60 pracovných dní.

Ak je sťažnosť náročná na prešetrenie, môže Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR lehotu predĺžiť pred jej uplynutím o ďalších 30 pracovných dní. Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR oznámi predĺženie lehoty sťažovateľovi bezodkladne, písomne a s uvedením dôvodu predĺženia lehoty.

Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR je oprávnené v nevyhnutnom rozsahu písomne vyzvať sťažovateľa na spoluprácu s poučením, že v prípade neposkytnutia spolupráce alebo jej neposkytnutia v stanovenej lehote desať pracovných dní, sťažnosť odloží.

Prijatú sťažnosť, na ktorej vybavenie nie je Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR príslušné, postúpi najneskôr do desiatich pracovných dní od doručenia orgánu verejnej správy príslušnému na jej vybavenie a zároveň o tom upovedomí sťažovateľa.

Vybavenie sťažnosti:

Sťažnosť je vybavená odoslaním písomného oznámenia výsledku jej prešetrenia sťažovateľovi.

V oznámení sa uvedie, či je sťažnosť opodstatnená alebo neopodstatnená.

Oznámenie musí obsahovať odôvodnenie výsledku prešetrenia sťažnosti.

Ak je sťažnosť opodstatnená, v oznámení sa uvedú, aké povinnosti boli uložené Operačnému stredisku záchrannej zdravotnej služby SR podľa zákona.

Odloženie sťažnosti:

Neobsahuje náležitosti podľa zákona.

Je z nej zrejmé, že vo veci, ktorá je predmetom sťažnosti, koná súd, prokuratúra alebo iný orgán činný v trestnom konaní, alebo koná iný orgán verejnej správy.

Zistí, že sťažnosť sa týka inej osoby, než ktorá ju podala a nie je priložené splnomocnenie.

Od udalosti, ktorej sa predmet sťažnosti týka, uplynulo v deň jej doručenia viac než päť rokov.

Ide o ďalšiu opakovanú sťažnosť.

Ide o sťažnosť proti vybaveniu sťažnosti.

Operačnému stredisku záchrannej zdravotnej služby SR bola zaslaná na vedomie.

Sťažovateľ neposkytol spoluprácu alebo ak spoluprácu neposkytol v zákonom stanovenej lehote desať pracovných dní.

Ak sťažnosť podanú telefaxom alebo elektronickou poštou sťažovateľ do piatich pracovných dní od jej podania písomne nepotvrdí podpisom.

Ak písomné potvrdenie sťažnosti obsahuje iné údaje než sťažnosť podaná telefaxom alebo elektronickou poštou.

Ak sťažovateľ pred vybavením písomne vezme sťažnosť späť alebo ak sťažovateľ písomne Operačnému stredisku záchrannej zdravotnej služby SR pred vybavením sťažnosti oznámi, že na jej vybavení netrvá.

Ak chýbajú informácie potrebné na jej prešetrenie a sťažovateľ ani po písomnej výzve v lehote desať pracovných dní údaje nedoplnil.

Vzory dokumentov: Sťažnosť vzor