Nie vždy je nevyhnutné poslať k pacientovi ambulanciu obrázok
Popoludní na tiesňovú linku 155 opakovane volala dcéra 93 ročnej pani Jolany z Ružinova. Volajúca udávala, že jej mama mala od rána vysoký tlak a točila sa jej hlava. Operátori Roman Kotúček a neskôr Bronislava Pavčová z Krajského operačného strediska ZZS v Bratislave v rámci dvoch telefonátov v priebehu jednej hodiny, opakovane komplexne preverili zdravotný stav pacientky a navigovali príbuzných, ako v najbližších hodinách postupovať. Ich rady naozaj pomohli. Neskôr podvečer dcéra zavolala na linku 155 opäť, aby operátorom vyjadrila vďaku za odbornú a profesionálnu pomoc: ,,Chcela by som poďakovať operátorom. Mame postupne klesol tlak do normálu a už je to fajn.” Operátori tento prípad úspešne vyriešili v dvoch telefonátoch, a to aj bez potreby vyslania ambulancie rýchlej zdravotnej pomoci.