Viete, že každé volanie na tiesňovú linku 155 nekončí automaticky vyslaním záchranárskej posádky? Takmer 100 tisíc hovorov ročne vyriešia operátori tak, že poradia volajúcemu ako zvládnuť zdravotné ťažkosti. Na Operačné stredisko ZZS SR sme dostali poďakovanie práve za takýto hovor od pani Moniky. „Chcela by som sa poďakovať operátorovi, ktorý dnes prijal hovor približne o 00:52, išlo o pána, ktorý si udrel záhlavie. Ďakujem za jeho podporu na telefóne. Bol veľmi pohotový a mal priam nadľudský prístup. Aj keď nakoniec nemuseli byť vyslaní záchranári, svoju prácu si odviedol naozaj výborne. Nie som si istá, či som sa mu stihla v tej rýchlosti poďakovať, tak to skúsim aspoň takto. Patrí Vám veľká vďaka za Vašu prácu. S pozdravom Monika.“ Operátorom, ktorý dostal poďakovanie, bol Peter Fusek zo žilinského krajského operačného strediska. Jeho reakcia? „Takáto spätná väzba ma potešila, je super vedieť, že moje poslanie a práca má zmysel. Ľudskosť, profesionalita, empatia a pomoc pre tých, ktorí to potrebujú, sú moje ciele v práci, či už ako operátora linky 155 alebo vo výjazde ZZS. Správať sa a konať tak, akoby som si prial, aby sa ostatní správali k mojim najbližším.“